میزبانی نمایشگاه کشاورزی سنندج از نو اندیشان، متفکرین و سرمایه گذران در بخش کشاورزی

 

نهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، باغداری، دام، طیور،شیلات و ماشین آلات مربوطه با حضور ۴۴ شرکت از هفت استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کردستان در سنندج برپا شد. در این نمایشگاه ۱۷ شرکت از استان کردستان و ۲۷ شرکت هم از استان های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان و کرمانشاه است.کالاهای ارائه شده در این دوره نمایشگاه شامل ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تجهیزات آبیاری، خوراک دام، بذر و کود، سم شیمیایی، تولید کننده پوشش سقف،تولیدات گیاهی، محصولات فرآوری شده دام و طیور و لوله های پلی اتیلن است.

 

آینده نگری یعنی حفظ بقا و توجه به تمام بخش های محیط زیست می باشد :

نمایشگاه بین‌المللی سنندج در ۴ روز برپایی خود میزبان نو اندیشان ، متفکرین و سرمایه گذران در بخش مکانیزاسیون ،اداوات و نهاده های کشاورزی بود .تجهیزات کاشت تا برداشت با آخرین متدهای روز دنیا که بدست توانمند مهندسین کرد استان طراحی ساخت و به مرحله عرضه در بازار رسیده است وارد کنندگان محترم در بخش ادوات و ابزارآلات باغی ،زراعی و گلخانه ای با حضور خود و سرمایه آورده در این حوزه موجب تسهیل در کارهای کشاورزی و افزایش دقت عمل در این مسیر می باشند .

حضور چشمگیر گروه فنی و مهندسی نوید باران تنها تولید کننده ورق ژئوممبران با قطر ۱/۵ میل دارای تاییدیه مکانیزاسیون از سازمان جهاد کشاورزی کشور در بخش آبخیزداری در جمع آوری آبهای سطحی ، فاضلاب شهری و متمرکز نمودن آبهای زیر سطحی در استخر های ذخیره آب کمک شایانی به تامین آب کشاورزی می نماید . استخر های ژئو ممبران با حداقل یک ششم نسبت به ایزوگام و پانزده برابر ارزانتر از استخرهای بتنی نه تنها در برابر رانش و زمین لرزه مقاومت قابل ملاحظه ای دارند بلکه با حداقل زمان کارگری و اجرا یک استخر ۲۰۰ متر مربعی با هر عمقی ظرف یک روز قابل آبگیری می باشد. پرورش و نگهداری مطلوب برای آبزیان در بخش شیلات از دیگر کاربردهای این استخر می باشد. تخریب لایه پوسته رویین زمین بر اثر آبیاری غرق آبی ، هدر رفت آب در مسیر حرکت تا محل کشت ، حمل بذور علف های هرز در این مسیر ، شکست دیواره جوی های آب با وجود استخر های ذخیره آب عملا وجود ندارد و بهره برداران بدون آرمون و خطا با اجرای سیستم آبیاری کشت موفقی خواهند داشت. محاسبه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی با توجه به ذخایر آبی موجود این شایستگی زراعی را فراهم می آورد.

در ادامه کار نمایشگاه

حضور گروه تولیدی پرهام با بیش از ۲۰۰ نهاده مصرفی در بخش تغذیه گیاهی ، اصلاح خاک ، سم کود های خانواده دراگون ، مکمل های گوناگون بمنظور حفظ صفات اقتصادی محصول نهایی یک گام رو به جلو برای کشاورزان استان محسوب می‌شود.البته کسب و کارهای نوپا نو آورانه و دانش محوری در بخش تولید و فرآوری در گوشه کنار نمایشگاه به چشم می‌خورد که برای افزایش معیشت کشاورزان نیاز به سرمایه جمعی در دو بخش سرمایه اجتماعی و مالی داریم که نیازمند توجه بیشتر سازمان های مرتبط را دارد .در اینجا جا دارد از سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شهر سنندج تشکر کنیم که در این گردهمائی ملی کنار بهره برداران استان و میهمانان از سراسر کشور بود.